Seo

Web Siteleri Birinci Sayfaya Nasıl Gelir? Seo Stratejileri

Milyonlarca web sitesi sahibi veya sektöre yeni hazırlananlar web sitelerinin birinci sayfaya nasıl geleceğini merak ediyor? Çeşitli araştırmalar ve deneme yanılma yöntemlerini unutun. Şimdi sizlere seo stratejileri hakkında bazı bilgiler vereceğiz. Web siteleriniz veya projeleriniz birinci sayfaya (sıraya) yani serp sonuçlarında istediğiniz trafiğe nasıl ulaşır ? Web sitelerinizi seo optimizasyonu ile birinci sıraya nasıl getiriyoruz? Bunu sağlamak için neler yapıyoruz? Aşama aşama uyguladığımız seo stratejilerimizi sizlerle paylaşalım:

Öncelikle web sitelerinize istediğiniz trafiği sağlamak için kullanılan seo nedir ? Bunu kavramamız gerekiyor. Seo optimizasyonu nedir? Arama Motoru Optimizasyonu nedir ? Bunları inceleyerek okumaya devam edebilirsiniz ?

Şirketiniz web sitesini yeniden yapıyor ve içerikten siz sorumlusunuz. Oldukça heyecan verici, değil mi? Ardından patronunuz size arama motoru optimizasyonundan (SEO) da sizin sorumlu olduğunuzu söyler. Aniden, proje artık çok heyecan verici görünmüyor. Bir SEO uzmanı değilsiniz. SEO konusunda yılların deneyimine sahip değilsiniz. Panik devreye giriyor.

Devam edelim! İster inanın ister inanmayın, ister proje devralıyor olun, ister SEO stratejinizi geliştiriyor olun veya yeni başlıyor olun, SEO’nun temelleri zorluğu çalışma yaptığınız alana göre değişmektedir. Aslında, çoğunlukla sadece içerikle ilgili olduğu söylenir. Ama bu kocaman bir yalandır.

SEO uzmanlığı alanında kariyer yapmış kişileri tenzih ederim.  Bizim ihtiyacımız olan trafik. Her uzmanın başarılı çalışmaları inanılmaz derecede değerli çünkü SEO için çok fazla yönerge var ve Google gibi arama motorları algoritmalarını güncellemeye devam ettikçe sürekli değişiyor.

Demek istediğim, web sitenizin organik arama motoru trafiği için iyi konumlandırılmasını sağlamak için SEO alanında yüksek lisans derecesine sahip olmanıza gerek yok.  Ama iyi bir ajansla çalışmanızın size daha fazla yardımcı olacağı da bir gerçektir. Güçlü bir SEO stratejisi oluşturmanın, seo ajanslarının sizin için neler yapabileceği hakkında bu yedi basit yolu inceleyin:

1. Anahtar Kelimelerinizi Bilin

Her şey sırayla. Hedef pazarınızın, şirketinizin çözdüğü sorunlarına çözümler bulmak için hangi anahtar kelimeleri kullandığını bilmeden pek bir şey yapamazsınız. Bu biraz araştırma gerektirir. Ürününüzün veya hizmetinizin potansiyel müşterisinin aradıklarına ve dolaştığı içeriklere bakın. Sorunuza nasıl yanıtlar beklerdiniz? Arama motorunuzda ne arardınız?

Örneğin, köpek maması arıyorsunuz. Aramaya başlayın. Hangi siteler açılır? Köpek maması konusundaki tüm soruların cevabını barındıran siteler açılacaktır. Bu zorlu bir yolculuk. Köpek maması hakkında tüm bilgileri toplamalısınız. İyi bir algoritma ile sayfanıza yerleştirmeli ve sonuçları sürekli analiz etmelisiniz. Bu iş sizin için yıllar sürebilir. Fakat seo uzmanlarının işi tam olarak budur. Sizlere uzmanlarımızın hangi yöntemleri uygulayarak nasıl sitelerinizi arama motorlarında görünür olmasını sağladığını adım adım anlatıyoruz. Bu zorlu bir yolculuk. Bazı firmalar bunun için bir çalışan işe alsa dahi başarıyı yakalayamıyor. Nedeni her yönerge için bir uzman kişinin şart olması. Hemen inceleyelim:

  • Seo uzmanı anahtar kelimeleri analiz eder.
  • Bu anahtar kelimeler için özel metinler yazar.
  • Anahtar kelimeleri nerede kullanacağını bilir.
  • Bu anahtar kelime analizini binlerce araştırma sonucu ile raporlar.
  • Aylar süren bir çalışma sonucunda bu anahtar kelimeler ile yükselir.

Yine de bu yönergeleri kendiniz uygulamak isterseniz tabiiki bu sizin tercihiniz.

2. Yüksek Kaliteli İçerik Yazın (Doğal Olarak)

Buradaki anahtar, pazarlama becerinizi kullanmak ve ilgi çekici içerik oluşturmaktır. Hedef pazarınız için en önemlisi kaliteli içeriktir. Değerli içerik, ziyaretçilerinizin sahip olduğu soruları yanıtlayan, yaptıkları işte veya aradıkları şeyde iyi sonuçlar bularak onları eğiten içeriği içerir. Oluşturduğunuz harika içerikte, uygun anahtar kelimeleri doğal olarak kullanmak en önemlisi. Uzmanlarımız kaliteli içerikleri nasıl hazırlıyor:

Sitenizin sıralamasını şişirmek amacıyla sayfalarınızı doldurmaya çalışmaz (yani içeriğinize, meta etiketlerinize, Alt açıklamalarınıza vb. anahtar kelime terimlerini tekrar tekrar eklemez). Bunun arama sıralamanıza yardımcı olmayacağının farkındadir. (aslında, ona zarar vereceğini bilir). Tam tersine doğru zamanda doğru anahtar kelimelerle bir algoritma oluşturur.

Arama motorlarının botları akıllıdır. Yaptığınız her illegal hareketi algılayacaktır. Sıralamanızı düşürerek veya sitenizi dizinden tamamen kaldırarak sitenizi cezalandırabilirler.

Ayrıca, web sitenizin ziyaretçilerini etkilemez. Kim aynı kelimeleri tekrar tekrar okumak ister: organik köpek maması ? Organik köpek maması arıyorsanız , başka yere bakmayın. Bizim organik köpek maması web sitesi sipariş için en iyi yerdir organik mama .” Gerçek olsun – bir kişi için yazıyorsunuz.

3. Web Sitesi Sayfanızın URL’lerinde Anahtar Kelimeleri Kullanın

SEO’nuz için önemli oldukları için sayfa URL’lerinizi gözden kaçırmadığınızdan emin olun. Anahtar kelime araştırmanızın kullanışlı olduğu yer burasıdır . Örneğin, bir sayfa güneş enerjisi finansman ürününüzden bahsediyorsa, o sayfanın URL’si ürünler/güneş finansmanı olmalıdır. En yaygın ve en çok aranan uygun anahtar kelimelere odaklanın. “Güneş enerjisi finansmanı” ile “güneş enerjisi kiralama” arasında karar vermeye çalışıyorsanız, arama sıralamasında en yüksek olanı seçin.

Arama sıralamasını kontrol etmenin birkaç hızlı ve kolay (ve ücretsiz) yolu vardır. Biri, Google AdWords Anahtar Kelime Planlayıcı’yı kullanmaktır. Arama hacmi açısından geçmişte ne kadar popüler olduklarına dair bir fikir edinmek için anahtar kelimelerinizi girin. Keşfetmek için gerçekten eğlenceli bir site olan Google Trends’i de kullanabilirsiniz . Zaman içinde ilgi alanlarının hızlı bir grafik karşılaştırmasını görmek için farklı anahtar kelimeleri karşılaştırın.

4. Sayfa Başlıklarını Gözden Geçirin

Web sayfalarınız için ilgi çekici ve ilginç başlıklar oluşturmak çok önemlidir. Hedef pazarınızı ele geçirdiklerinden emin olun. Aksi takdirde, insanlar aşağıdaki harika içeriğin tamamını okumayacaktır. Bunu “Benim için ne var?” yanıtını buluyorum. çünkü ziyaretçilerim neyi vurgulayacağıma odaklanmama yardımcı oluyor. Kendinize sorun: Bu sayfadaki içerikten elde edecekleri fayda nedir ve neden umursamalılar? Bunu yaptıktan sonra, başlığınızı kısaltın, güçlü kelimeler kullanın ve seksi yapın (eğlenmek için biraz aliterasyon deneyin). Bu dikkat çekici başlıkları oluştururken, anahtar kelimenizin başlıkta (H1) ve/veya alt başlıkta (H2) olduğundan emin olun. Yukarıdaki güneş finansmanı örneğini kullanarak, H1’iniz “Güneş Finansmanı Kolaylaştırılmış” olabilir.

5. Ek Anahtar Kelime Yerleşimi İçin Her Sayfayı İnceleyin

Artık hedef pazarınızın ihtiyaç duyduğu (ve istediği) yüksek kaliteli içerik oluşturduğunuza ve onları meşgul etmek ve daha fazla okumaya teşvik etmek için dikkat çekici başlıklara sahip olduğunuza göre, geri dönün ve yazdığınız her şeyi gözden geçirin. İncelemenizde, doğal olarak anahtar kelimeleri yerleştirebileceğiniz ek yerler arayın. Bir anahtar kelime eklemek için bir cümleyi değiştirebilir misiniz? Örneğin, pazarlama otomasyonu ile ilgili bir sayfada “En iyi müşterileri belirleyin ve daha fazlasını dönüştürün” ifadesi “Pazarlama otomasyonu en iyi müşterileri belirlemenize ve daha fazlasını dönüştürmenize yardımcı olur” olarak değiştirilebilir. Ayrıca, bir anahtar kelimenin önüne bir kelime ekleyerek bir anahtar kelime öbeği oluşturup oluşturamayacağınızı düşünün. “Pazarlama kampanyaları” ile ilgili bir cümlem olsaydı ve “pazarlama otomasyonu” sayfam için bir anahtar kelime ise, “pazarlama kampanyaları”na “otomatik” eklerdim. Birkaç inceleme geçişi yapın.

6. Kullanıcı Deneyimini İyileştirin

Bu, web sitesi içeriğinin ötesinde, ancak güçlü SEO sıralamalarında iyi kullanıcı deneyimi giderek daha önemli hale geliyor. Robert Berris’in blogunda, Web Sitenizin İşini Doğru Yapmasına Yardımcı Olan Üç UX İlkesi’ne göre , “Son iki yılda Google, platformlar ve cihazlar arasında kaliteli kullanıcı deneyimleri sunan sitelere çok daha fazla önem verecek şekilde gelişti. Geleneksel sıralama faktörleri hala kral olmasına rağmen, arama motoru optimizasyonu giderek daha fazla kullanıcı optimizasyonu haline geliyor.” Bu nedenle, web sitenizde gezinmenin kolay ve sezgisel olduğundan ve her bağlantının çalıştığından ve ziyaretçilerinizi aradıkları bir sonraki bilgiye götürdüğünden emin olmak için web geliştiricilerinizle birlikte çalışın.

7. Bir Seo Uzmanı İle Çalışın

Daha önce de söylediğim gibi, temel SEO çoğunlukla sağduyudur. Ancak, maddi gücünüz varsa, sitenizin gerçekten optimize edildiğinden emin olmak için bir SEO uzmanı kiralamak akıllıca olacaktır. Bir SEO danışmanı veya ajansı sitenizi denetleyebilir ve en önemli anahtar kelimelerinize göre nasıl performans gösterdiğine bakabilir. Sitenizi bir sonraki seviyeye taşımanıza yardımcı olacak öncelikli bir eylem listesi sağlarlar.

İşte size harika bir haber: Web sitenizin organik arama motoru trafiği için iyi konumlandırıldığından emin olmak için bir SEO sihirbazı olmanıza gerek yok. Sağduyunuzu ve yukarıda özetlenen yedi basit ipucunu kullanın.

Web sitelerine SEO oluşturmak için ek ipuçlarınız var mı? Aşağıdaki yorumlar bölümünde onlar hakkında duymayı çok isterim!

Dilek Esmer Baday

TürkWeb®; Web Tasarım ve Seo Optimizasyonu alanında kendini 2007 yılından beri geliştiren, teknolojiyi takip eden, çözüm odaklı bir markadır. Kriz yönetimi uzmanıdır, markanızın bilinirliğini artıran yöntemler uygular. Garantili sonuçlar üretir. İyi bir içerik üreticisidir. Web sitelerinizi teslim etmek isteyeceğiniz en güvenilir adres …

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Tıkla Ara +905422920374
Kapalı