Sanal Mağaza

B2B Nedir? B2B Nasıl yapılır?

B2B e-ticaret alanı hızla büyüyor ve alıcıların yüksek beklentileri var. Farklı B2B e-ticaret türlerine, yaygın yanılgılara ve bazı başarı hikayelerine bir göz atalım.

B2B E-Ticaret nedir?

B2B e-ticaret veya işletmeler arası elektronik ticaret, işletmeler arasındaki çevrimiçi sipariş işlemlerini tanımlar.

Siparişler dijital olarak işlendiğinden toptancılar, üreticiler, distribütörler ve diğer B2B satıcıları için satın alma verimliliği artırılır.

Gelişen e-ticaret teknolojileri, geleneksel olarak B2C işletmelerinin bir B2B bileşeni (B2C2B) eklemesi  geleneksel olarak B2B şirketlerinin doğrudan tüketiciye (B2B2C) satış yapması için engeli azaltıyor.

Şimdi, farklı B2B e-ticaret modellerini inceleyelim.

B2B E-Ticaret Türleri

B2B e-ticaret birçok biçimde gelir. İşte beş yaygın B2B e-ticaret türüne genel bir bakış.

1. B2B2C

İşletmeden-tüketiciye (B2B2C) e-ticaret, genellikle B2B organizasyonu ile B2C arasındaki aracıları ortadan kaldırarak işletmeleri doğrudan tüketiciyle temasa geçirir. B2B2C modeli iyi bir toptancı veya üreticinin geleneksel B2B ve B2C modelleriyle nasıl etkileşim kurduğuna bakarak tanımlanabilir.

Bu durumlarda, toptancı veya üretici B2B’ye mal gönderir ve bu mallar daha sonra son tüketiciye satılır. Bir B2B2C modelinde, toptancı veya üretici, B2B ile ortaklık kurarak veya tüketiciye doğrudan satış yaparak nihai tüketiciye ulaşır. B2B2C e-ticaret ile bu geçişler çevrimiçi olarak, genellikle sanal vitrinler, bir e-ticaret web sitesi ve hatta uygulamalar aracılığıyla gerçekleşir.

Birçok B2B2C e-ticaret modelinde, tüketici ürünleri satın aldıkları yerden farklı bir işletmeden aldığını bilir. Örneğin, tüketici bir blog yazarından bir ürün satın alabilir, ancak ürün üretici tarafından markalanır ve gönderilir.

2. Toptan

İşletmeler genellikle daha düşük bir fiyata toplu olarak mal satın alırlar ve bunları perakende değerinden satmak için dönüşüm yaparlar. Mallar genellikle doğrudan üreticiden veya distribütörlerden satın alınır. Bu toptan satış ve popüler bir B2B biçimidir. Toptan satış, malların diğer işletmelere satışı olarak da tanımlanabilir.

Toptan B2B modelleri, diğerleri arasında perakende, yemek servisi, inşaat ve tıp gibi birçok sektörde mevcuttur. Daha önceleri toptan B2B işlemleri telefonla, e-postayla veya elektronik tablo sipariş formları aracılığıyla gerçekleştirilirdi.

Toptan e-ticaret ile her şey bir B2B e-ticaret platformu kullanılarak dijitaldir . Platform, toptancının ürünleri daha kolay sergilemesini sağlar ve sorunsuz bir satın alma deneyimi yaratır.

3. Üreticiler

Üreticiler, parçaları ve hammaddeleri el işçiliği ve makinelerle birlikte kullanarak büyük ölçekte bitmiş ürünler üretirler. Bir B2B modelinde, bitmiş ürünler diğer üreticilere veya toptancılara satılır.

Otomobil endüstrisi, B2B arenasındaki üreticilere iyi bir örnektir. Üretici, yakıt pompası ve motor gibi ayrı araba parçaları oluşturur. Daha sonra üretici bu parçaları, arabanın tamamını parçalardan yapan ve tüketiciye satan bir otomotiv şirketine satar.

Aynı şekilde bu toptancıların , online ürün alan üreticileri de vardır.

4. Distribütörler

Bir distribütör, satışları artırmak amacıyla ürettikleri mallara görünürlük kazandırmak için üreticilerle yakın çalışan kişidir. Bir e-ticaret modelinde, satışın lojistiği genellikle bir e-ticaret platformu aracılığıyla çevrimiçi olarak gerçekleşir.

Diğer B2B modellerinde olduğu gibi, distribütörler satıştan teslimata kadar olan teslim süresini kısaltmak ve müşteri beklentilerini aşan bir müşteri deneyimi yaratmak için çalışıyorlar.

5. Müşteri odaklı toptan satış yapmak

B2B e-ticaret pazarının genişlemesinin bir nedeni, B2C’lerin geçiş yapmasının bir sonucudur. Geçiş yapmak mümkün olsa da, biraz öğrenme sorunu eğrisi var.

B2B E-Ticaret Yanılgıları

Bununla ilgili çok sayıda yanılgı var.

Mevcut karmaşık teknolojinin yanlış anlaşılmasından, hem zamandan hem de paradan tasarruf sağlayan en iyi otomasyon uygulamalarına dair bu karlı sektörü aydınlatalım.

1. B2B satmadığınız inancı.

Birçok markanın B2B satmadıklarını söylemesinin bir numaralı nedeni, zaten bunu yaptıklarının farkında olmamalarıdır.

B2B satışı, aşağıdakiler dahil çeşitli şeylerdir:

-Toptan

  • Büyük veya zincir perakendecilerle dağıtım ilişkileri.
  • Kuruluşlara satış (okullar, işletmeler, kar amacı gütmeyen kuruluşlar).
  • Bayilere satış yapan tedarikçi.

B2B satışı yapabilmek için tedarikçi olmanıza gerek yoktur. Birçok çevrimiçi marka hem B2B hem de B2C’dir .

2. B2B müşterilerinin online sipariş vermek istemediği inancı.

Yeni nesil yönetim ve satın alma gücü çağına geldiğinde, tercih ettikleri satın alma yöntemi (e-ticaret) eski süreçleri geride bırakacaktır.

Genel olarak, B2B müşterileri B2C kolaylıklarının aktarıldığını görmek isterler.

% 41’i, self servis işlevselliğin B2B şirketlerinin çevrimiçi alışveriş yapmalarını kolaylaştırabileceği en önemli üç yoldan biri olduğunu söylüyor.
Y kuşağının% 44’ü satın alma kararı veriyor.
% 33’ü satın alma sürecinde kilit etkileyiciler bekliyor. (İkna edin)
Yalnızca % 2’si online satın alma eylemine hiç katılmadığını bildirdi.
Ve kuşak akranlarından farklı şekilde alışveriş yapıyorlar. Bir Heinz ve SnapApp araştırması şunu buldu:

Markanızın bu satın alma komitelerinde görünmesini istiyorsanız, çevrimiçi bir mağazaya sahip olmalısınız.

Son Olarak ;

Daha Fazla İçerik E-Ticaret

Google Dış Link E-Ticaret Paketleri Önbellek 

Dilek Esmer Baday

TürkWeb®; Web Tasarım ve Seo Optimizasyonu alanında kendini 2007 yılından beri geliştiren, teknolojiyi takip eden, çözüm odaklı bir markadır. Kriz yönetimi uzmanıdır, markanızın bilinirliğini artıran yöntemler uygular. Garantili sonuçlar üretir. İyi bir içerik üreticisidir. Web sitelerinizi teslim etmek isteyeceğiniz en güvenilir adres …

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Tıkla Ara +905422920374
Kapalı