Sanal Mağaza

E-Mağaza Açmak İçin 7 Adım

E-mağaza çalıştırmanın anahtarı, her işlemi adım adım takip etmekten geçiyor. Trafik çekmek ve ürün satmak harika bir şeydir, ancak her satıştan en iyi şekilde yararlanabiliyor musunuz? İşte bugün e-mağazanızı optimize etmenin 7 kolay yolunu anlatacağız.

Kısaca ister ilk kez küçük bir işletme kuruyor olun, ister bir süredir pazarda bulunuyor olun, bu kılavuz size 7 basit adımda çevrimiçi bir mağazayı nasıl çalıştıracağınız hakkında bilgiler verecek.

Aslında amacımız, ürünleriniz de dahil olmak üzere vitrininizi bugün çalışır durumda tutmaktır. İlk satışınızı bile bugun yapabilirsiniz!

İşte bu kılavuzda gezinmenize yardımcı olacak hızlı bir dizin:

1. Adım: Ne satacağınıza karar verin
2. Adım: Ürünleriniz stoklu ürün mü yoksa sipariş ürünü mü ? karar verin
3. Adım: Bir işletme adı için biraz düşünün ve alan adınızı oluşturun
4. Adım: Satılacak ürünleri seçin
5. Adım : Web sitenizi oluşturmak için işe bizimle başlayın
6. Adım: Bir şirket kurun veya bir vergi mükellefi olun
7. Adım: Yeni çevrimiçi mağazanızda ürünlerinizi pazarlayın

Şimdi başlamaya hazır mısın?

e-magaza-acmak

e-magaza-acmak

1. Adım: Ne satacağınıza karar verin

Bu temelde ne satacağınız ve kime satacağınız anlamına gelir. Bazı ilk girişimciler, ne satacaklarına çok fazla kafa yormazlar.
Seçtiğiniz pazarlama ürünü, aşağıdakiler dahil birçok şeyi etkiler:

  • Satış rakamlarınızı
  • Müşteri desteği için size çok çaba ve zaman sarf etmenizi
  • Sürekli müşterilerinizi kazanmak yada kaybetmek riski

Bu nedenle stratejik bir ürün düşünmek için biraz zaman ayırmak önemlidir. Karar vermek için yardıma mı ihtiyacınız var?

Bir e-ticaret ürünü seçmek için bu 10 kusursuz stratejiye göz atın .

Ürünler ve sektörler fiyat, hedef kitle, pazar fırsatı gibi değişikliklere sürekli olarak uğrar.
Öncelikle fiyatlandırma hakkında bilgi verelim.
En temel düzeyde, hepimiz bu kavramı anlıyoruz: daha ucuz ürünler satarsanız, daha fazla kişi satın alma eğilimindedir. Buna göre kendinize uygun fiyatlı ürünler tedarik edebileceğiniz bir üretici bulmalısınız.
Daha pahalı ürünler satarsanız, daha az kişinin satın alma olasılığı yüksektir, ancak kalite farkınız varsa bunun anlaşılması için bir süre az miktarda satış yapacaksınız.

Peki çizgiyi nerede tutacaksınız?

Zor ve hızlı bir kural olmasa da , ürünlerinizi ortama bir fiyat ile değerlendirin. Diğer sitelerdeki rakiplerinizi analiz edin. Arada büyük farklar olmamasına dikkat edin …

İşte arkasındaki mantık:
Diyelim ki sattığınız tüm ürünlerden% 20 kazandınız.
Örneğin 20 ₺ ‘lık bir ürün satıyorsanız, o satıştan sadece 4 ₺ kazanıyorsunuz, 100 ₺’ lık bir ürün satıyorsanız, 20 ₺ kazanıyorsunuz. Böylece kargo bedelini de göz önünde bulundurarak fiyat belirlemeniz sizin için kolaylık olacaktır.

Potansiyel müşterilerin marka otoritesi bağımlılığı ile başlayalım.

İşte bir örnek:

Mesela ipone kulaklığı bozulan bir müşteri arama motoruna veya tarayıcısına direk olarak ipone sitesini yazacaktır. Yada samsung bataryası bozulan bir kullanıcı direk olarak samsung’un sitesine girecektir. Çünkü farklı sitelerde orjinal olmayan ürünlerle karşılaşacağını çok iyi biliyor.
Bu nedenle, bunlardan veba gibi kaçının ve çok fazla marka bağlılığı uyandırmayan ürünlerle satış yapmaya çalışın. Belirli bir ürün türü için zaten akılda kalan markalarla uğraşmayın.

7 Adımda E-Mağaza İçin Şimdi popülerliğe geçelim.

Şimdi, “trend” ürünleri satmakla kendinizi sınırlamanız gerekip gerekmediğine siz karar verin.
(Aslında, bu muhtemelen kötü bir fikir, çünkü moda sona erdiğinde artık bu ürünler rafa kalkacak)
Bunun yerine, yavaş ama istikrarlı bir şekilde popülerliği artan bir hizmet yada ürün belirlemeye çalışmalısınız.
Size yardımcı olmak için işte kullanışlı bir araç: Google Trendler
Anahtar kelimenizi girmeniz yeterlidir ve bu terimi kaç kişinin aradığını görebilirsiniz (dünya genelinde veya belirli bir ülkede).

Son olarak, müşterilerinizin uzun ömürlülüğünü düşünün.

Bu konu, birkaç adım ileriyi düşünmenizi gerektirir, ancak bir işe başlarken bu öngörüye sahip olmak önemlidir.

İlk satışınızı yaptıktan ve operasyonlarınızı sorunsuz bir şekilde sürdürdükten sonra, doğal olarak bir sonraki adım daha fazla gelir elde etmek için çalışmaktır.

Birçok girişimci ziyaretçilerini artırmaya çalışır ve mevcut müşterilerini yeniden hedeflemek, onlara satış yapmaya devam etmek için stratejiler geliştirirler .

İşte işin zor kısmı:

Bazı ürünler ve hizmetler, müşteri uzun ömürlülüğü için kesinlikle tercih edilmemelidir.

Bunların önceden farkında olmak işe yarar, böylece ticaretinizin 6. ayında potansiyelinizi nasıl artıracağınızı bulmaya çalışırken kendinizi zor durumda bulmazsınız.

Bir örnek ister misiniz?

İnsanlar otomatik olarak düğün organizasyonunun oldukça karlı olduğunu varsayarlar çünkü insanlar önemli günlerinde savurganlık yapmaya isteklidirler.

Bu doğru, ancak fark etmedikleri şey, her müşterinin “ömrünün” çılgınca kısa olduğudur.

Bugün 100 müşteriniz olabilir, ancak bu 100 müşteri 3 ay içinde (yaz aylarında) yok olacak ve asla geri dönmeyecekler.

Diğer e-ticaret mağazaları her mevsim satış yapmaya devam ederken siz sadece yaz aylarını bekleyeceksiniz.

Oldukça korkutucu bir düşünce, değil mi?

Pekala, bir sonraki bölüme geçmeden önce, işte hızlı bir özet:

Kârsız ve markalı ürünler genellikle kullanıcı tarafından daha ucuz fiyatlı ürünlerle ilişkilendirilir, bir ton marka bağımlılığı uyandırır. Popülaritesi artmaz veya müşteri uzun ömürlülüğü yoktur.

Öte yandan karlı ve alternatif ürünler, daha pahalı ürünlerle ilişkilendirilir, marka bağımlılığı uyandırmaz, popülaritesi artar ve müşteri uzun ömürlüdür.

e-magaza-urun-secimi
e-magaza-urun-secimi

2. Adım: Ürünleriniz stoklu ürün mü yoksa sipariş ürünü mü ? karar verin

Sipariş (anlaşmalı) ile satışını yaptığınız üründen başlayacak olursak ; bunun genel tanımı, sipariş aldıkça bir üreticiye siparişinizi direk olarak yönlendirmek en mantıklı e-ticaret yöntemidir.

Türkiye’de bir çok internet pazarını bilmeyen üretici var. Kahvaltılık, doğal ürün üreticileri, halı kilim dokumacıları, bakliyat üreticileri, ayakkabı imalatçıları gibi …

Bu tür üreticilerle anlaşarak aldığınız siparişlere göre ürünleri müşterinize üreticinin kargolamasını sağlayabilirsiniz. Web sitelerinde alışverişler peşin yapıldığına göre ürünün bedeli zaten hesabınızda olacak.

Dolayısıyla direk olarak üreticiye ödeme yaparak ürünün size geliş fiyatını ödemek suretiyle aldığınız siparişleri kolayca tamamlayabileceksiniz. Komisyon tutarınız hesabınızda kalacak ve bu sizin karınız olacak. Artılarından bahsedecek olursak ;

  • Eşyalarınızı satın almak için sermayeye ihtiyacınız yok
  • E-ticaret mağazanızda sıfır riskle daha fazla ürün listeleyebilirsiniz
  • Depolama maliyeti yok
  • Toplama ve paketleme faaliyeti yok

Stoksuz satış ile neredeyse herkes e- ticarete girebilir.

Ailesinin bodrumundan taşınamayacak kadar meteliksiz bir adam bile.
Hala harçlığını anne ve babadan alan bir lise öğrencisi bile.
Herkes.
Ancak, stoksuz satışla ilgili şunlara dikkat etmelisiniz;

  • Anlaştığınız üreticinin marka tescil belgesi var mı? İzinli bir üretici mi ?
  • Ürünleri siz görmeden kargolayacaksa gönderim şekli
  • Aldığınız ürün karşılığında size fatura kesebilecek mükellefiyete sahip mi ?

Tümünü araştırın. Gerekirse kendinize en yakın üreticiyi bulun. Satın almaları yüzyüze yapmaya gayret edin. Ürünlerinin kalitesini kontrol edin. Bir piyasa araştırması yapın.

Stoklu Ürün Satış Düşünüyorsanız

  • Bölgenizdeki en uygun fiyatı bulun toptan satın aldığınız ürünlerin bir listesini oluşturun.
  • Stok sayısına dikkat edin, ilk etapta yüklü ürün alımından kaçının.
  • Kar marjını belirleyin ve maliyetinin çok çok üstünde satışlardan kaçının.
  • Sürekli stok durumunuzu kontrol edin.
  • İade kabul edeceksiniz haliyle bozuk veya tarihi geçmiş ürünler satın almayın.
  • Bir depo kiralayın ve ürünlerinizi muhafaza edin.

Web sitenizdeki ürünlerin güncel tutulması ve yeni ürün girişleri için bizi bilgilendirin. Buna göre daha hızlı bir şekilde değişikliklerinizi kontrol edebiliriz. 

e-magaza-urun-tedarik-ve-stok
e-magaza-urun-tedarik-ve-stok

3. Adım: E-Mağaza İçin Bir işletme adı için biraz düşünün ve alan adınızı oluşturun

Bu en eğlenceli kısım. Web siteniz için bir isim bulun. Anahtar kelime domainleri artık google’ın dikkate almadığı söylensede bu gelenek devam ediyor gibi.

Siz yine de örneğin; “ankaragida.com”  gibi direk anahtar kelime domain almak yerine “umutgida.com” gibi marka adı taşıyan ama yanında da bir anahtar kelime bulunan domainleri tercih edin =)

Bize sorarsanız tüm e-mağaza veya e-ticaret alan adlarının .tr uzantılı olmasını tercih ederiz. Marka tescil belgesi veya sureti ile belge ibraz edilerek tescil edilen domainleri google tanıyor.

Otoriter bir yapıya sahip olan bu alan adlarına arama motorları daha çok güveniyor.

e-magaza-icin-alan-adi
e-magaza-icin-alan-adi

4. Adım: E-Mağaza ‘da satılacak ürünleri seçin

Artık yukarıda satışını yapmak istediğiniz ürüne karar verdiniz. Şimdi sırada satılacak olan ürünlerin seçimine geldi. Tedarik edecekseniz işe koyulun. Üretecekseniz az miktarda bir stok bulundurun.
Bir üreticiden direk olarak tüketiciye ulaştıracaksanız üreticinin stoklarını kontrol edin.
Ürünlerin resimlerini profesyonel bir makina ile çekin veya bir fotoğrafçıdan destek alın.
Ürünlerinizin fiyatını ve özelliklerini belirleyerek bize gönderin. E-Ticaret siteniz 24 saat içinde hazır olur. Merak etmeyin. Ürün kalemlerinizin miktarına göre de bu süre değişecektir. Bilin.

5. Adım : E-Mağaza web sitenizi oluşturmak için işe bizimle başlayın

Gerekli olan çoğu şeyi tamamladınız. Artık sıra web sitemizin kurulumuna geldi. En keyifli aşama sizin için logo ve alan adının yapılandırılmasını sağlamak. Web sitenizin arayüzü 24 saat içinde yayında olur. İçeriklere başlarız ve sizin için mükemmel bir e-mağaza sistemi oluştururuz.
Dünyanın en gelişmiş yazılım araçları ile oluşturduğumuz ve tasarladığımız web siteleri arama motorlarında trafik almaya erken başlasın diye hızlıca içerik çalışmasına başlarız.
Yıl boyunca sizin için yeni içerikler ekleyerek sitenizi güncel tutarız.
Yeni ürünlerinizi özenle ekleriz.
Bize gönderdiğiniz profesyonel resimlerden muhteşem tasarımlar çıkararak web sitenize ekleriz.

e-ticaret-yontemleri-e-ticaret-urunleri E-Mağaza
e-ticaret-yontemleri-e-ticaret-urunleri E-Mağaza

6. Adım: E-Mağaza için bir şirket kurun veya bir vergi mükellefi olun

Bilindiği üzere vergi mükellefliği artık e-ticaret sitelerinde bir zorunluluk oldu. Müşterilerinize artık fatura gönderecek ve ürün alımı yapacağınız için vergi mükellefi olmanız gerekiyor. Bu sizin için de artılar sağlayacak.. Bankaların takibinde ve ticari kimliğe sahip olacaksınız. Belki de bu işte Türkiye’nin vergi rekortmeni olacaksınız. Kimbilir.
Çok isteriz.

7. Adım: Yeni çevrimiçi mağazanızda ürünlerinizi pazarlayın

Artık ürünlerinizi pazarlamaya hazırsınız. Hele ki bir de e-ticaret seo hizmetinden faydalandıysanız, arama motorlarında birinci sayfadasınız. TELEFON TRAFİĞİNİZ BAŞLADI. Yetişmekte zorlanırsanız bir uzaktan destek elemanından yardım alabilirsiniz.

Üstelik mağazanız artık ürün satışı yapan bir kalabalık cadde konumunda. Hatta trafik alıyor. Böylece sipariş almaya başladı ve kısa zamanda hak ettiği yere oturdu. Artık uzun bir emek sarfettiniz ve tüm fereklilikleri yerine getirdiniz.

Artık işinizin tadını çıkarmaya başlayabilirsiniz.

Hatta zaman bulduğunuzda bir kahvemizi içemeye bekleriz.

Üstelik belki bizlere işlerinizden bahsedersiniz.

Son Olarak =) 

Daha Fazla E-Ticaret 

Daha Fazla Dış Link

 

Dilek Esmer Baday

TürkWeb®; Web Tasarım ve Seo Optimizasyonu alanında kendini 2007 yılından beri geliştiren, teknolojiyi takip eden, çözüm odaklı bir markadır. Kriz yönetimi uzmanıdır, markanızın bilinirliğini artıran yöntemler uygular. Garantili sonuçlar üretir. İyi bir içerik üreticisidir. Web sitelerinizi teslim etmek isteyeceğiniz en güvenilir adres …

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Tıkla Ara +905422920374
Kapalı