Bir e-ticaret sitesi kuracaksanız bazı araştırmalar yapmaya başlamış olabilirsiniz. Bizler de 12 yıllık tecrübelerimize dayanarak sizlere e-ticaret:  Türkiye’de veya dünyada e-ticaret istatistikleri ve küresel pazarın büyüklüğü hakkında bilgiler aktaracağız.

Dünyada E-Ticaret İstatistikleri 2020

Dünya e-ticaret pazarında en çok satılan ve istatistiklere konu olan satış yüzdeleri ile başalayalım.
•Giyim ve ayakkabı: %31
• Tüketici elektroniği: %21
• Güzellik ve bakım: %17
• Aksesuar ve saat: %11
• Spor ve hobi: %10
• Kitap, müzik, medya: %10
• Oyuncak %9
• Ev aletleri: %8
Listede görüldüğü üzere  dünyada en çok satışı yapılan e-ticaretler üzerinden istatistiklere konu olan giyim ve ayakkabı başı çekiyor. Elektronik aletlerin takip ettiği e-ticaretleri güzellik ve bakım ürünleri devam ettiriyor. Satışı yapılabilecek kategorilerin ardı sıra aksesuar, saat, spor ve hobi malzemeleri, kitap medya, oyuncak ve ev aletleri geliyor.

Dünyada E-Ticaret İstatistikleri 2019

2019 yılına baktığımızda; 2014 – 2019 yılları arasında dünya çapındaki perakende e-ticaret satışları rakamları  2014 – 1.336 trilyon dolar,  2015 – 1.548 trilyon dolar,  2016 – 1.845 trilyon dolar,  2017 – 2.382 trilyon dolar,  2018 – 2.982 trilyon dolar,  2019 – 3.535 trilyon dolar’dır. Rakamlara baktığınızda dünya genelinde e-ticaretlerin büyük bir pazarı var. Dijital ticarete geçen firmaların ülkelerine kazandırdığı vergi ve döviz girişini hesaplamak çok da zor değil.
Bilindiği gibi e-ticaret sadece Türkiye değil dünya pazarında yerini almak ile anılıyor. E-Ticarette başarıyı yakalamak iyi bir ajans ile çalışmakla mümkün …

Dünyada E-Ticaret Hacmi 2020

2020 sonu itibariyle dünya e-ticaret hacmi 7 trilyon dolara koşuyor. Bu kadar büyük hacmi nasıl kazandığına sektöre girdiğinizde şahit olmanız mümkün. Hangi işi yapıyor olursanız olun, sadece ürün satışı değil hizmet satışı, hizmetinizi pazarlama ile de gelir elde etmeniz mümkün.
2019 yılında, dünyada gerçekleşen toplam perakende satışlar içinde e-ticaretin oranı %10’lardaydı. E-ticarette yaklaşık 4 trilyon dolar harcanmıştı. Pandemi öncesinde bu oran; Çin’de %20, ABD’de %14, Avrupa’da ortalama %12, Türkiye’de ise %6 civarındaydı.

Türkiye’de E Ticaret İstatistikleri 2020

Türkiye’de Pandemi’den önce nüfusun yüzde 20’si internetten alışveriş yaparken, bu oran 2020 sonu itibariyle %50’ler seviyesine çıktı. Evden çalışmanın yoğunlaştığı, eğitimin tamamen uzaktan moda geçtiği bu dönemde internet yaygınlığı çok daha arttı. Türkiye’de evlerden internete erişim oranı %90.4’e yükselti. Artık nüfusumuzun %79’unun internet erişimi var. İnternete erişenlerin %36,5’u ise çeşitli sıklıklarla internetten alışveriş yapıyor. Türkiye’de 51.731.134 kişinin e-devlet erişimi var. 700 kurum, e-devlet üzerinden sayıları 5.334 hizmet sunuyor. Türkiye’de nüfusun %62.2’si e-devlet hizmetlerinden istifade eder hale geldi. COVID-19 etkisiyle beraber iç ve dış ticarette e-ticaretin etkin olarak kullanması önem kazandı. 2019’un ilk altı ayında 55,9 milyar TL seviyesinde gerçekleşen e-ticaret hacmi, 2020’nin ilk altı ayında %64 artışla 91,7 milyar TL oldu. 2019 yılında 136 milyar TL olan e-ticaret miktarının bu yılın sonunda 200 milyar TL’yi geçmesi bekleniyor.

Dünyada E-Ticaret Pazar Büyüklüğü

Dünyanın her yerinde işletmeler e-ticarete geçti. Bu da pazarın olduğundan daha fazla büyümesini sağladı. Sektör farketmeksizin kurulan e-ticaretler satış potansiyelini nasıl yakalıyor gelin bunlara bakalım;

  • Ürün gamınızı geniş tutun.
  • Fiyatlarınızı rekabet oranına göre belirleyin. Müşteriler artık fiyat farklarını karşılaştırıp en uygun fiyatlı ürünü satın almaya gayret ediyor.
  • Sitenizi basit ve kolay anlaşılır şekilde tercih edin.
  • Seo altyapısı ile ürünlerinizi ön plana çıkarın. (e-ticarette en önemli husustur.)
  • Seo söz konusu ise normal hosting paketlerini tercih etmeyin. Çünkü hızlı bir trafiğe maruz kalacak olan siteniz bu ziyaretleri kaldırmayabilir. Bir sunucu satın alın.
  • Web sitenizi ve ürünlerinizi sürekli güncel tutun.

Dünyada E-Ticaret İstatistikleri 2018

2018 yılında e-ticaret pazarı hızlı bir yükselme yaşadı. Bunun nedeni yeni e-ticaret yazılımlarındaki önemli güncellemeler ve yenilikler oldu. E-Ticaret yazılımları sürekli kendini geliştiren bir yapıya sahiptir. İhtiyaca göre daha da kapsamlı olması için çalışmaların 7/24 sürdüğü bir altyapı bulunmaktadır.
Özel günlerde satışlar 2018’de % 6 artarken, yalnızca Siber Pazartesi’de online satışlarda 7.9 milyar doların üzerinde online işlem gerçekleşti (Washington Post)
Amerikalı’ların % 23’ü 2018’de online alışveriş yaptıklarını ve % 11’inin 2019’da online alışverişini artırmayı planladıklarını söylüyor (Brookings)
2018’deki online alışveriş yapan kişilerin % 47’si, ücretsiz gönderimin online satın almayı seçerken belirleyici faktör olduğunu söyledi (Ulusal Perakende Federasyonu)
2018’de 18-34 yaş arası alışveriş yapanların % 78’i bir ürünü ilk kez Facebook’ta bulduğunu söyledi (Axios)

Küresel E-Ticaret

E-Ticaretin küreselliği en sevindirici konu olmakla birlikte dünya ithalat ve ihracat rakamlarına doğrudan etki eden bir yapıdadır. Yayınladığımız e-ticaret web siteleri dünyanın her yerinden erişilebilir olması özelliği ile dudak uçuklatan satışlarla ithalat ve ihracata yön veriyor.
Sıralamalarda ilk sayfada bulunan alışveriş sitelerinin ciroları bu gün dünyanın sayılı sermaye sahiplerini bile şaşırtıyor. E-Ticaretlerin sadece kendi ülkenizde değil yabancı ülkelerde de trafik aldığı artık satış rakamlarından belli olmaya başladı.
Yeni geliştirilen e-ticaret eklentileri web sitelerinizi bütün dillerde görüntülemeye uygun hale getiriyor. Ayrıca kur çevirici eklentiler de e-ticaretlerde aktif olmaya başladı. Bu sayede tüm para birimleri üzerinden alışveriş yapılabiliyor.
Kredi kartı ile masterpass ve amerikan express sayesinde dünyanın her yerinde tüm web sitelerinden alışveriş hızlı ve kolay hale geldi.
Sizlerinde bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız varsa ve e-ticaret pazar genişliğini farkettiyseniz artık bu pazarda yerinizi alabilirsiniz. Bunun için elimizden gelenin en iyisini yapacağımıza emin olabilirsiniz.