Seo

İçerik ve Etiketler İle Arama Motoru İçin Başarı Faktörleri Bölüm 2

İçerik ve Etiketler İle Arama Motoru İçin Başarı Faktörleri Bölüm 2 rehberimizde arama motorlarınca öneminden bahsettik.

İçerik ve Etiketler – Arama Motoru İçin İçerik

SEO çalışması yaparken içerik ilk önceliğimizdir. Kaliteli içerik, hedef kitlenizi nasıl meşgul ettiğiniz, bilgilendirdiğiniz, desteklediğiniz ve memnun ettiğinizdir. Özgün, değerli içerik oluşturmak, arama motorunun görünürlüğü için de kritik öneme sahiptir. Gerçekten de, Periyodik SEO Faktörlerinin içerik “öğeleri” ile başlamasının nedeni budur, ilk öğe içerik kalitesiyle ilgilidir.

Blog makaleleri, ürün sayfaları, bir hakkında sayfası, referanslar, videolar veya kitleniz için oluşturduğunuz başka herhangi bir şey olsun, içeriğinizi doğru almak, diğer tüm SEO çabalarınızı destekleyecek bir temele sahip olduğunuz anlamına gelir.

arama-motoru-icerik
arama-motoru-icerik

İçerik ve Etiketler – İçerik Kalitesi Nasıl Olmalıdır? Biz Nasıl Hazırlıyoruz?

“Kullanıcıların ne istediğini bir düşünün ve arama motorunun yerinde olsaydınız, kullanıcıları kendi web sitenize gönderme konusunda rahat hisseder miydiniz?” diyor Bing’in kıdemli program yöneticisi Frédéric Dubut. “Bu web sitesine kefil olmaktan ve belirli bir sorgu için bunu bir numaraya koymaktan gurur duyar mısınız?”

“Cevap ‘evet’ ise, o zaman daha fazla teknik çalışmanın ve daha geleneksel SEO’nun devreye girebileceği yer burasıdır. Ancak cevap ‘hayır’ ise, bu muhtemelen teknik şeyler hakkında düşünmeye başlamadan önce kullanıcılar için daha fazla değer eklemeniz gerektiğinin bir işaretidir.”

Kullanıcılara sağlam, kullanışlı ve benzersiz içerik sağlamak, onları sayfalarınızda kalmaya, aşinalık ve güven oluşturmaya zorlayan şeydir. Yüksek kaliteyi neyin oluşturduğu içeriğin doğasına bağlı olacaktır ve içerik türüne ve sektöre göre değişiklik gösterecektir.

icerik-kalitesi
icerik-kalitesi

Google’ın Arama Kalitesi Değerlendirici Yönergeleri ile yüksek kaliteli içeriği hazırlarken neler yapıyoruz?

  • Bilgilendirici içerik doğru, kapsamlı, özgün ve profesyonelce sunmak.
  • Sanatsal içerik özgün, benzersiz ve yüksek düzeyde beceri performansı oluşturmak.
  • Haber içeriğinin derinlemesine, iyi alıntılanmış, doğru ve orijinal haberler içermesi için çalışmak.

 

İçerik ve Etiketler – Arama Motoru İçin Etiketler

Web sitesi içeriklerinizin bir kısmında kullandığınız etiketler web sitenizin içeriği ve hangi konu ile ilgili olduğu hakkında arama motorlarına bilgiler vermektedir. Dolayısıyla bu etiketlerde kullanacağınız anahtar kelimelerin analizinin doğru yapılması gerekir. Web sitelerinize etiket uygularken konunun en derinine inerek sektörünüzü analiz ediyoruz. Bu sonuçlara göre de web sitenizde kullanacağımız etiketler için kaliteli içerikler oluşturarak uyguluyoruz. Aşağıda etiketlerin kullanımı hakkında bilgiler bulacaksınız.

seo-etiket-kullanimi
seo-etiket-kullanimi

İçerik ve Etiketler – Arama Motoru Optimizasyonu (Seo) İçin Etiket ve Anahtar Kelime Araştırma

Anahtar kelimeleri araştırmak (hedef kitlenizin kullandığı arama terimleri), iyi içerik oluşturduktan sonra belki de en önemli SEO faktörüdür. İnsanların aradıklarını “cevaplayan” içerik geliştirmenize yardımcı olacaktır. Anahtar kelime araştırması, bu sorgular için sıralamanın ötesinde faydalar da sağlayabilir.

Seo Danışmanlık firması TürkWeb Digital’in uzun süredir SEO ve içerik uzmanı olan Dilek Esmer Baday şöyle yorumladı.

“Müşterilerin kullandığı dili anlamak inanılmaz derecede önemli. Bu, onların konuştukları şekilde içerik oluşturduğunuzda sizi çok daha fazla bağ kurulabilir kılıyor. Bu nedenle, anahtar kelime araştırması benim için çok ama çok önemli. Hatta anahtar kelime araştırmasını uygulama şekliniz bile bir bebeği yıkarken gösterdiğiniz hassasiyetle eşdeğer olmalıdır. ”

Anahtar kelime araştırması, hedef kitlenizin sorunlu noktalarının ve ihtiyaçlarının doğası hakkında – bu ister gezinme amaçlı, ister bilgi amaçlı veya işlemsel olsun – ilgi alanları, oradaki ilgi miktarı (arama hacmiyle gösterilir). Bu sorgular için rekabet düzeyi hakkında fikir verebilir. Hatta bu bilgiyi tercih ettikleri format bile önem arz eder.

Hangi anahtar kelimelerin geçerli olduğunu değerlendirdikten sonra, bunları içerik oluşturma sürecinizi bilgilendirmek için kullanın. Bunları içeriğin içine dahil edin, böylece hedef kitlenizin arama sonuçlarında sizi bulma şansı daha yüksek olur.

Etiketlerinizi ve en çok aratılan kelimelerin analizi ve planlaması için bir araca ihtiyacınız varsa ( Google Anahtar Kelime Planlayıcı ) buradan ulaşabilirsiniz.

 

 

Dilek Esmer Baday

"Türk Web Bilişim" Kurucusuyum. 1988 yılında Ankara' da doğdum. 2007 yılında ilk reklam ajansımı açtım. Geniş bir kitle tarafından "seo danışmanı" olarak bilinirim. "İmkansızı mümkün kılmaya inanıyorum, çünkü pes etmek hiç eğlenceli değil." diyerek kendi alanımda zor projelere imza attım. Web Site Tasarımı, Seo Uzmanlığı, Reklam, Medya Yönetimi, E-Ticaret, Marka Yönetimi ve Kurumsal Kimlik alanlarında kendimi sürekli geliştirdim. Markanızın bilinirliğini artıran yöntemler uygular, garantili sonuçlar üretirim. İyi bir içerik üretcisi olduğum söylenir. Web sitelerinizi teslim etmek isteyeceğiniz sayılı uzmanlardan biri olarak bilinirim.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu