Seo

Bölüm 1: Arama Motoru Optimizasyonu SEO Faktörlerinin Türleri

TürkWeb Periyodik SEO Rehberinin kapsadığı dört ana grup vardır :

Sayfa İçi SEO: İçerik, Mimari, HTML
Sayfa Dışı SEO: İtibar, Bağlantılar, Kullanıcı

Sitenizin organik görünürlüğünü ve bilinirliğini artıran faktörler hem sayfa içi seo hem de sayfa dışı seo ile bağlantılıdır.

Sayfa içi seo; web sitenizin dağılım haritasıdır. Bir kullanıcının web sitenize girdiğinde aradığını bulması google önbellek tarafından sağlandığına göre, google sayfanızı önbelleğe hangi unsurlarınızı değerli bularak almıştır.

  • Anahtar kelimelerinizin doğru ve yerinde kullanımı
  • Mobil uyumluluğunuz
  • Kullanıcı deneyimini kolaylaştıracak hizmet dizilim stiliniz
  • Başlıklarınız
  • Kaliteli İçeriğiniz
  • Site Mimariniz
  • Html kullanımınız

Site içi seo bu faktörler tamamlandığında doğru uygulanmış sayılır. Google web sitenizi önbeleğine almadan önce bu faktörleri doğru uygulayıp uygulamadığınıza bakmaktadır. Başka bir deyişle; arama motorları sayfa içi seo karşılaştırmalarında en değerli bulduğu  url’yi dizine eklemektedir.

Site dışı seo ; Site dışı SEO” (off-page SEO), arama motoru sonuç sayfaları (SERP’ler) içindeki sıralamanızı etkilemek için kendi web sitenizin dışında gerçekleştirilen eylemleri ifade eder.

  • İnternetteki itibarınız
  • Dış Bağlantılar (Backlink)
  • Kullanıcı Deneyimi (Yorumları) Hakkınızda Neler Söylüyorlar?

Site dışında uygulamanız gereken ilk aşama itibarınızdır. Web sitenizin itibarını sosyal medya ile artabilirsiniz. Tüm site dışı çalışmalarımızda sosyal medya sayfalarınız aktif edilerek öncelikli olarak bilinirlik yolundaki ilk aşamayı tamamlarız.  Dış bağlantıların kalitesi önemlidir. Arama motorlarınca otorite sahibi olan web sitelerimizden bir backlink haritası oluşturur sitelerinize yerinde ve zamanında ekleriz.

SEO faktörleri genel anlamda birlikte çalışır

SEO faktörleri tek yöntemden ibaret değildir. Biri eksik olsa amacınıza ulaşamazsınız.  İyi optimize edilmiş HTML başlıkları, zayıf içeriği telafi etmez. Arama motorları sayfalarınızı kolayca tarayamazsa, çok yüksek site hızı yardımcı olmaz. Basitçe söylemek gerekirse, birkaç olumlu faktöre sahip olmak başarı şansınızı artırabilir, ancak olumsuz faktörler bu olasılıkları daha da kötüleştirebilir.

Buna göre; web sitelerinizi ve seo çalışmalarınızı uzman ellere teslim ederek, artık bu yönergeleri ezberlemiş olan yazılımcılarla çalışmalısınız. Birini bile atlama lüksü olmayan seo uzmanı sizi hedefinize ulaştırmak için sizinle anlaşma yapmıştır. Türk Web Seo Uzmanlığını kanıtlamış dünyanın tüm orjinal dillerinde seo çalışması yapmıştır. Referanslarını incelemek için hemen ulaşabilirsiniz.

Sayfa içi SEO faktörleri

Sayfa içi arama sıralama faktörleri neredeyse tamamen yayıncının kontrolündedir. Bu aynı zamanda, hedef kitlenizin ihtiyaçlarına hizmet etme ile sayfalarınızı arama motoru dostu hale getirme arasında denge kurmanın da kritik olduğu yerdir.

Uzmanlarımız seo optimizasyonu yaparken sayfa içi seo faktörlerini şuna göre uygular; sayfanın veya makalenin başlığı, araştırmanın derinliği, kullanılan anahtar kelimeler vb., bunların tümü, belirli hedef kitlenizin ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak kullanmaktadır.  HTML başlıkları, bağlantı metni ve daha fazlası, içeriğinizin alaka düzeyi hakkında hem arama motorları hem de hedef kitleniz için ipuçları sağlamaktadır. Site mimariniz, arama motoru tarayıcılarının sitenizde gezinmesine ve kullanıcıların aradıklarını bulmalarına yardımcı olmalıdır. Dolayısıyla uzmanlarımız site içi seo kısmında bu özverili çalışmalarıyla sonuç almıştır.

Sayfa dışı SEO faktörleri

Arama motorları sadece sayfada ne olduğunu ve kullanıcılar tarafından görülebileceğini değerlendirmez. Sayfa dışı sıralama faktörleri genellikle yaratıcının veya yayıncının doğrudan etkisinin dışındadır. Arama motorları, en alakalı sonuçları sunmak için itibarı, bir sitenin geri bağlantılarının kalitesini, kullanıcının coğrafi konumunu ve diğer birçok faktörü değerlendirir.

Bu faktörlerin sayfa bazında kontrol edilmesi o kadar kolay olmasa da, sitenizi arama için optimize ederken dikkate alınmaları gerekir.

İyi yapıldığında SEO, sitelere olduğu kadar arama motorlarına da fayda sağlar. SEO, arama motorlarının kullanıcılara daha iyi arama sonuçları sağlamasına yardımcı olur. Ancak, rekabette haksız bir avantaj elde etmek için sıralama sinyallerini manipüle etmeyi amaçlayan SEO tekniklerini kullanmak geri tepebilir.

İstenmeyen postaları ve gölgeli teknikleri “toksinler” olarak gruplandırıyoruz. Bunları kullanmak, sayfalarınızın bir sıralama cezası almasına veya hatta arama sonuçlarından tamamen yasaklanmasına neden olabilir.

Yeni: SEO Geliştirmeleri

2021 için yeni olarak, Gelişmiş Periyodik Seo Faktörleri ekledik.  Hangi sektör veya sektörde olursanız olun, ana Periyodik Tabloyu takip etmek arama görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olabiliriz. Ancak, SEO’nun farklı veya ek öğeler içerdiği bazı çalışmalar vardır. Bu yeni bölümde, Yerel SEO, Yeni/Yayıncılık SEO ve E-Ticaret SEO’nuzu nasıl geliştireceğinizi ele alıyoruz.

SEO Kılavuzu bölümleri :

1: Tasarım

2: İçerik

3: Mimari

4: HTML

5: Güven

6: Bağlantılar

7: Kullanıcı

8: Geliştirme

Dilek Esmer Baday

TürkWeb®; Web Tasarım ve Seo Optimizasyonu alanında kendini 2007 yılından beri geliştiren, teknolojiyi takip eden, çözüm odaklı bir markadır. Kriz yönetimi uzmanıdır, markanızın bilinirliğini artıran yöntemler uygular. Garantili sonuçlar üretir. İyi bir içerik üreticisidir. Web sitelerinizi teslim etmek isteyeceğiniz en güvenilir adres …

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Tıkla Ara +905422920374
Kapalı